:: Świetlica szkolna |
Świetlica szkolna pracuje:
poniedziałek - piątek w godz. 6:30 - 16:30
Cele i zadania świetlicy szkolnej:
Celem działalności świetlicy szkolnej jest przede wszystkim zapewnienie opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym i miłym otoczeniu. Poza tym w świetlicy realizowane są następujące cele i zadania:
tworzenie optymalnych warunków rozwoju uczniów,
zaspokajanie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych,
wzbogacanie potrzeb przez rozwijanie zainteresowań uczniów,
propagowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego,
zapewnienie uczniom możliwości rozwoju społeczno-moralnego,
pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych,
pomoc w odrabianiu prac domowych,
rozwijanie umiejętności pracy indywidualnej oraz współdziałania w grupie,
współpraca z rodzicami, wychowawcami, pedagogiem i psychologiem
W ramach pracy w świetlicy szkolnej realizowane są zajęcia :
rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbkami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie),
doskonalące umiejętność samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela (czytanie bajek, wierszy, opowiadań, prasy dla dzieci),
wzbogacające posiadane wiadomości, zaspokajające ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy tematyczne, gry dydaktyczne i edukacyjne, poznawanie historii, rozwijanie uczuć patriotycznych)
kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany i dowolny temat, formułowanie pytań i odpowiedzi (rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy typu ? dokończ zdanie, opowiedz co było dalej?, 20 pytań),
kształtujące umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych),
ćwiczące umiejętność zapamiętywania fragmentów tekstu wiersza, piosenki (inscenizacje, zajęcia muzyczne),
wyzwalające ekspresję twórczą (pisanie bajek, opowiadań, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, inscenizacje, zajęcia muzyczne),
zwiększające sprawność fizyczną, wyrabiając koordynacje ruchową (gry i zabawy ruchowe w sali i boisku szkolnym),
relaksujące i wyciszające (relaks przy muzyce, oglądanie bajek, dowolne zabawy dzieci).
doskonalące znajomość języka niemieckiego (słówka, słownik obrazkowo-wyrazowy, filmy, piosenki, literatura)
rozwijające umiejętności matematyczne
biblioterapia
kształtujące umiejętności prospołeczne ? zajęcia z elementami TZA-ART.
Nauczyciele układają tematykę zajęć wg następujących rodzajów działalności: zajęcia żywego słowa, ruchowe, plastyczno- techniczne, umuzykalniające.
Treści realizowane w pracy z dziećmi zawarte są w następujących projektach:
"Partnerstwo z rodzicami"
"Wspólne czytanie"
"Bezpieczny senior"
|
|
|
|