Szkoła Podstawowa nr 19
 im. Bohaterów Westerplatte w Elblągu
  1. E-DZIENNIK
  2. O SZKOLE
  3. Z ŻYCIA SZKOŁY
  4. PRACOWNICY
  5. DOKUMENTY
  6. PLAN LEKCJI
  ... KONTAKT z nami  ... dla UCZNIA dla RODZICA REKRUTACJA
do klas 0 i I
ŚWIETLICA OFERTA ...  GALERIA  ...
:: Świetlica szkolna

Działalność świetlicy prowadzona jest w oparciu o Plan pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej, który pozostaje w korelacji z Planem Pracy Szkoły.
Dzieci korzystające z opieki świetlicy korzystają z pomieszczeń nr 32, 47, 48.

Wychodząc naprzeciw potrzebom Rodziców
od dnia 26 września br. zmianie ulegają godziny pracy świetlicy szkolnej:
poniedziałek - czwartek - 6:30 - 18:00
piątek - 6:30 - 16:30



Cele i zadania świetlicy szkolnej:
Celem działalności świetlicy szkolnej jest przede wszystkim zapewnienie opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym i miłym otoczeniu. Poza tym w świetlicy realizowane są następujące cele i zadania:
  • tworzenie optymalnych warunków rozwoju uczniów,
  • zaspokajanie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych,
  • wzbogacanie potrzeb przez rozwijanie zainteresowań uczniów,
  • propagowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego,
  • zapewnienie uczniom możliwości rozwoju społeczno-moralnego,
  • pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych,
  • pomoc w odrabianiu prac domowych,
  • rozwijanie umiejętności pracy indywidualnej oraz współdziałania w grupie,
  • współpraca z rodzicami, wychowawcami, pedagogiem i psychologiem

    W ramach pracy w świetlicy szkolnej realizowane są zajęcia :
  • rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbkami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie),
  • doskonalące umiejętność samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela (czytanie bajek, wierszy, opowiadań, prasy dla dzieci),
  • wzbogacające posiadane wiadomości, zaspokajające ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy tematyczne, gry dydaktyczne i edukacyjne, poznawanie historii, rozwijanie uczuć patriotycznych)
  • kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany i dowolny temat, formułowanie pytań i odpowiedzi (rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy typu ? dokończ zdanie, opowiedz co było dalej?, 20 pytań),
  • kształtujące umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych),
  • ćwiczące umiejętność zapamiętywania fragmentów tekstu wiersza, piosenki (inscenizacje, zajęcia muzyczne),
  • wyzwalające ekspresję twórczą (pisanie bajek, opowiadań, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, inscenizacje, zajęcia muzyczne),
  • zwiększające sprawność fizyczną, wyrabiając koordynacje ruchową (gry i zabawy ruchowe w sali i boisku szkolnym),
  • relaksujące i wyciszające (relaks przy muzyce, oglądanie bajek, dowolne zabawy dzieci).
  • doskonalące znajomość języka niemieckiego (słówka, słownik obrazkowo-wyrazowy, filmy, piosenki, literatura)
  • rozwijające umiejętności matematyczne
  • biblioterapia
  • kształtujące umiejętności prospołeczne ? zajęcia z elementami TZA-ART.

    Nauczyciele układają tematykę zajęć wg następujących rodzajów działalności: zajęcia żywego słowa, ruchowe, plastyczno- techniczne, umuzykalniające.

    Treści realizowane w pracy z dziećmi zawarte są w następujących projektach:
  • "Partnerstwo z rodzicami"
  • "Dobre relacje w szkole i w domu"
  • "Wspólne czytanie"
  • "Dzieci dzieciom. Inni, a jednak tacy sami"
  • "Bezpieczna starość"
  • "Każdy z nas jest wyjątkowy"
  • "Poznaj język swojego sąsiada. Niemiecki na wesoło"
  • "Kolorowe czytanie baśni i bajek".



    GALERIA ZDJĘĆ
    W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
  • kliknij tutaj



  • © Copyright 2016 - SP19